top of page

Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format C

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis- ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
 

I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder

Naam regiebehandelaar: Nynke Antonides
BIG-registraties: 99930227625
Overige kwalificaties: Gezondheidszorgpsycholoog, EMDR therapeut Basisopleiding: Orthopedagogiek
Persoonlijk e-mailadres: antonidesnynke@gmail.com
AGB-code persoonlijk: 94109791
 

Praktijk informatie 1

Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Psychologenpraktijk Nynke E-mailadres: info@psychologenpraktijknynke.nl
KvK nummer: 88603180
Website

AGB-code praktijk: 94067822
 

2. Biedt zorg aan in

Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een onderscheid in basis- en specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid zal in de toekomst vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieën over.
 

2a.

Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. de generalistische basis-ggz

2b.

Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. Categorie A

 

3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod

Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
 

3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.: 

Bij INelement staan we voor het bevorderen van balans en welzijn door middel van verschillende elementen. We geloven in de kracht van elementen zoals natuur, normalisatie, beweging en humor. Wij werken zowel met kinderen, jongeren en hun gezinnen. Daarnaast richt onze zorg zich ook op volwassenen. Wij richten ons op uiteenlopende problematiek, te denken valt aan ontwikkelingsproblematiek (ADHD, ASS), angsten, depressie en trauma gerelateerde klachten. In het geval van kinderen en jongeren worden ouders altijd bij de behandeling betrokken om het behandeleffect te optimaliseren.
 

3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:

Aandachtstekort- en gedrag Pervasief
Depressie
Angst

4. Samenstelling van de praktijk

Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:

Indicerend regiebehandelaar 1

Naam: Nynke Antonides BIG-registratienummer: 99930227625

Indicerend regiebehandelaar 2

Naam: Iris Walstra BIG-registratienummer: 49930246831

Coördinerend regiebehandelaar 1

Naam: Nynke Antonides BIG-registratienummer: 99930227625

Coördinerend regiebehandelaar 2

Naam: Iris Walstra BIG-registratienummer: 49930246831
 

5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk

5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:

Collegapsychologen en -psychotherapeuten

ggz-instellingen
Zorggroep(en)

5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Iris Walstra
BIG 49930246831

Hiernaast werk ik dagelijks samen met GZ-psychologen, psychologen, systeemtherapeuten, vaktherapeuten en een psychiater. Dit geldt eveneens voor Iris Walstra.
 

5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:

Waar nodig is er overleg met deze collega's als er gedacht wordt aan opschalen of verbreden van de zorg. Dit gebeurd enkel met toestemming van de client.

 

5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):
De huisartsenpost
 

5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?

Nee, omdat
 

5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder: 
Iris Walstra
BIG 49930246831

Daarnaast bestaat het lerende netwerk uit meerdere zelfstandig werkende zorgverleners, in de rol van GZ-psychologen, orthopedagogen en systeemtherapeuten.
 

5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:

Multidisciplinair overleg (enkel met toestemming van de client).
Intervisie bijeenkomsten waarbij casuïstiek geanonimiseerd besproken wordt. Het bijwonen van refereerbijeenkomsten.
Het volgen van bij- en nascholing.
 

6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg

Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Nee
 

7. Behandeltarieven:

Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Ik upload het document/de documenten met de behandeltarieven, no-show voorwaarden en no- show tarief op : www.ggzkwaliteitsstatuut.nl
 

8. Kwaliteitswaarborg

Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Anders: NVO (I. Walstra)

https://www.nvo.nl/kwaliteit/registratie
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: https://www.bigregister.nl


9. Klachten- en geschillenregeling

Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
P3NL
https://www.p3nl.nl/klachtenregeling/clienten

088 – 234 16 01

Ik upload het document met de klachtenregeling op:

www.ggzkwaliteitsstatuut.nl
 

10. Regeling bij vakantie en calamiteiten

10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij

Naam vervangend behandelaar: Iris Walstra

10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten:
Ja

II. Het behandelproces - het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt

11. Wachttijd voor intake en behandeling

Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).

Upload van uw document met wachttijden voor intake en behandeling op www.ggzkwaliteitsstatuut.nl

12. Aanmelding en intake

12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt):
De aanmelding verloopt via het contactformulier via de website (www.inelement.nl) of per email (info@inelement.nl). Onderling wordt afgestemd wie (NA of IW) contact opneemt met de client en/of diens ouder/verzorger. Bij voorkeur is dit telefonisch, waar dit niet lukt zal er per email worden gereageerd. Wanneer het een passende vraag is voor INelement zal er een intake worden gepland.

12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:
Ja

13. Behandeling

13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt): 
Ja

13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja

13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe dat als volgt:
De voortgang van de behandeling zal worden besproken tijdens de face to face contact met de client (en eventueel diens systeem). Dit kan kort per sessie of tijdens een evaluatiebespreking; dit wordt vooraf met de client besproken bij de start van het traject.

13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
De voortgang wordt gemonitord aan de hand van evaluatiebesprekingen.

13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten, medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Bij langer durende behandeling wordt een termijn van 3 á 4 maanden gehanteerd om de voortgang te bespreken.

13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):

Bij aanvang van een behandel- en/of begeleidingstraject worden doelen opgesteld met de client. Deze worden geëvalueerd wanneer de voortgang wordt besproken, of indien hier eerder reden toe is.

14. Afsluiting/nazorg

14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen:
Ja

14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:

Ja

14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
 

15. Omgang met patientgegevens

15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:
Ja

15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):

Ja

15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:
Ja

III. Ondertekening

Naam: Nynke Antonides Plaats: Sneek
Datum: 20-09-2023

Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld:
Ja

bottom of page